Navštivte také  >

 Hledej v katalogu
Nákupní košík
0 ks za 0,- Kč
Autodoplňky, Nářadí
Výfuky
Nacházíte se: Fakta a mýty DPF filtrů pevných částic

Fakta a mýty DPF filtrů pevných částic

Fakta a mýty o odstraňování a nahrazování filtrů pevných částic

Proč je v autě filtr pevných částic?

kouřivost bez DPF

Především proto, že výrazně snižuje emise škodlivých pevných částic (sazí) do ovzduší, čímž chrání nejen přírodu, ale také naše dýchací ústrojí.

Rozšiřuje se také řada měst, které zavádějí tzv. nízkoemisní zóny. Pokud v autě nemáte DPF filtr (ať už v autě nebyl od výroby, nebo jste jej třeba nechali odstranit), bude vjezd do takových center vysoce zpoplatněn s cílem regulovat ovzduší a vjezd znečišťujících aut v už tak dost emisně zatížených městech.

DPF na zakázku

Pokud v naší nabídce nenajdete filtr pevných částic na váš vůz, kontaktujte nás, připravte si VIN vozu. Ověříme u našeho dodavatele možnost výroby filtru na zakázku.

Poškozený DPF – vyměnit, renovovat nebo odstranit?

Výměna:

filtr pevných částic DPF

V případě poruchy filtru pevných částic jednoznačně doporučujeme jeho výměnu. Víme o tom, že ceny originálních filtrů v autorizovaných servisech atakují hranice několika desítek tisíc korun, víme ale také, kompatibilní filtry pevných částic od alternativních výrobců začínají s cenami již od 6000 kč a vzhledem k tomu, kolik si některé firmy účtují za „renovaci“, případně kolik může stát oprava poškozeného motoru nebo komplikace v případě, kdy filtr odstraníte a vůz neprojde emisemi, považujeme toto řešení za jednoznačně nejvýhodnější.

Firmy, které se zabývají odstraňováním filtrů pevných částic mnohdy argumentují, že odstraněním filtru se problém vyřeší jednou pro vždy. V posledním odstavci si povíme, co obnáší odstranění filtru pevných částic z vozidla, jaké výhody a úskalí to sebou nese.

Tvrdíme, že výměna DPF filtru za nový je řešením jednou pro vždy (v rámci životnosti automobilu a filtru). Sortiment kompatibilních filtrů pevných částic se stále rozrůstá, nyní v nabídce máme přes 100 druhů filtrů pevných částic.

Renovace:

Další nabízenou možností je tzv. renovace filtru pevných částic. Renovaci můžeme rozdělit na dva druhy, "jakože renovaci", nebo „renovaci“. Ze zkušeností víme, že jakože renovaci vám provede rádoby odborná firma, která filtr demontuje, propláchne ho vysokotlakým proudem vody a naúčtuje si velkou částku za renovaci. Takový filtr však vydrží jen několik set až tisíc kilometrů a tak jako tak je nutné ho vyměnit, protože tímto způsobem je vážně narušena struktura povrchu DPF. Tuto metodu, ač často v diskuzních fórech doporučovanou, důrazně nedoporučujeme.

Existují také renomované firmy, které nabízejí čištění DPF několika technologiemi. Tuto variantu můžeme doporučit vyzkoušet v případě, že originální filtr pevných částic je neúměrně drahý a kompatibilní filtr nelze zajistit. V takovém případě doporučujeme si firmu důkladně prověřit z několika zdrojů.

Ceny tohoto druhu renovací se však pohybují těsně pod cenami nových DPF alternativních výrobců a ani nejvyspělejší renovace nezajistí, že filtr bude skutečně jako nový a vydrží stejnou dobu. Pokud je to možné, znovu doporučujeme koupi filtru nového.

Odstranění:

Odstraněný filtr DPF

U vozidla, které je vyrobeno s filtrem pevných částic, variantu odstranění zásadně nedoporučujeme. Mimo další negativa, zmíněná níže, je takový zásah do vozidla NEZÁKONNÝ.

Pokud je vozidlo z výroby vybaveno DPF filtrem, je tomu uzpůsobena i konstrukce a elektronika vozu. Dnešní automobily jsou citlivé na zpětný tlak výfukových plynů a jejich výkyvy mohou vést až k poškození motoru.

V případě odstranění DPF filtru je také nutné upravit software vozu, takovýto zásah do řídící jednotky je velmi výrazný, může vést k rozladění parametrů a zhoršení jízdních vlastností, také vzrostou emise sazí a vozidlo neprojde STK.

V případě, kdy se DPF nahradí pouze trubkou, je tato změna na první pohled nápadná a opět se vystavujete potížím při kontrole emisí, v některých zemích se dokonce policejní hlídky na takovéto úpravy již zaměřují a vysoce je pokutují.

V některých diskuzích lidé doporučují vysekat filtr z původního obalu a tento ponechat pod vozidlem. Spolu se stejnými negativy, jako při náhradě DPF trubkou, se ještě zvýší hluk motoru a přidají se mnohdy nepříjemné rezonance. Je potřeba si uvědomit, že při takovém zásahu do konstrukce auta se auto stává NEZPŮSOBILÉ k provozu na pozemních komunikacích se všemi z toho plynoucími důsledky.

Co je filtr pevných částic a jak funguje

se dočtete v samostatném článku zde.


Líbil se Vám článek? Pomohl Vám? Sdílejte jej..

možnosti hledání:
výfuk- nalezne položky obsahující výfuk, výfuky, výfukový
výfuk audi- nalezne položky obsahující výfuk a zároveň audi
+výfuk -audi- nalezne položky obsahující výfuk a zároveň neobsahující audi
/výfuk /audi- nalezne položky obsahující výfuk nebo obsahující audi
Hledaná slova prosím zadávejte s diakritikou, na velikosti písmen nezáleží.
© 2007-2017 AAAVYFUKY.CZ, všechna práva vyhrazena rychlá navigace  |  obchodní podmínky  |  kontakty  
Nabídka fitrů pevných částic DPF